Szybka pizza na podwójnym spodzie z tortilli

Ten przepis odnalazłam w książce "Lean in 15" Joego Wicksa, jednak odpowiednio go zmodyfikowałam. Moja pizza jest na pewno nieco bardziej kaloryczna, ale dzięki temu zdecydowanie bardziej różnorodna. Przepis będzie nietypowy, ponieważ zrobiłam tę pizzę na trzy sposoby. Wymienię, więc wszystkie składniki i zaprezentuję efekty ich połączenia. Drobna uwaga: do przygotowania 3 wariantów pizzy zużyłam prawie całą jedną kostkę sera mozzarella.

SKŁADNIKI (WARIANT 1):
*2 placki tortilli
*3 łyżki passaty pomidorowej
*1 łyżeczka oregano
*szczypta soli
*30dag szpinaku, przelanego wrzątkiem (aż ściemnieje), następnie zimną wodą i wyciśniętego
*twardy ser mozzarella (wedle uznania)
*kiełbasa pieczona, kilka plastrów
*******
SKŁADNIKI (WARIANT 2):
*2 placki tortilli
*3 łyżki passaty pomidorowej
*1 łyżeczka curry
*1/2 łyżeczki kminu rzymskiego
*szczypta soli
*kilka zielonych oliwek
*1/4 kostki sera feta
*kilka plasterków szynki długo dojrzewającej
 *twardy ser mozzarella (wedle uznania)
 *******
SKŁADNIKI (WARIANT 3):
*2 placki tortilli
*kilka łyżeczek włoskiego pesto
*kilka plasterków szynki długo dojrzewającej
*twardy ser mozzarella (wedle uznania)
*kilka plasterków słodkiego pomidora
*******

PRZYGOTOWANIE:
Główna zasada jest taka, że na jednym placku tortilli ląduje starty ser mozzarella, na wierzch kładziemy drugi placek. Następnie mieszamy passatę z wybranymi przyprawami bądź ziołami i tak przygotowany sos rozsmarowujemy na wierzchu tortilli, a następnie układamy na nim wybrane składniki. Wyjątkiem była tutaj pizza z pesto - w jej przypadku nie użyłam passaty. Przepraszam też, że prawie jej nie ma, ale nim złapałam za aparat domownicy już zdążyli się do niej dobrać. Na koniec wkładamy tak przygotowane placki do nagrzanego do 170 stopni piekarnika i pieczemy 10 min. W zależności od piekarnika, czas ten może się wydłużyć.

CZAS PRZYGOTOWANIA: 20min
LICZBA PORCJI: 8x3 (każdą pizzę udało mi się pokroić na 8 części)

Komentarze

Popularne posty