Krupnik

W moim domu krupnik zawsze gotowała mama. Teraz kiedy jestem już na swoim przypomniałam sobie o tej specyficznej gęstej zupie składającej się głównie z ziemniaków i kaszy. W końcu musiał przyjść ten pierwszy raz. I oto ugotowałam krupnik. Ponoć najlepszy w rodzinie gotowała moja babcia, ale jego smak znają tylko moi rodzice. Mi pozostało jedynie porównać własną wersję z wersją rodzicielki, i muszę przyznać, że obie bardzo mi smakują :).


SKŁADNIKI:
*1,8l bulionu ugotowanego na warzywach i żeberkach
*oberwane z żeberek mięso
*torebka kaszy jęczmiennej perłowej
*4 średniej wielkości ziemniaki, pokrojone w kostkę
*2 duże marchewki, pokrojone w drobną kostkę
*1 cebula, posiekana drobno
*łyżka masła
*natka pietruszki
*sól, pieprz

PRZYGOTOWANIE:
Bulion zagotowujemy w dużym garnku. Dodajemy mięso, marchewkę, ziemniaki i kaszę. Solimy i pieprzymy. Gotujemy na małym ogniu pod przykryciem przez 15 minut, mieszając od czasu do czasu. W tym czasie szklimy na maśle cebulę. Dodajemy cebulkę do zupy. Zupę dekorujemy posiekaną natką pietruszki. Gotowe!

CZAS PRZYGOTOWANIA: 30 minut (jeśli mamy gotowy bulion)
LICZBA PORCJI: 6

Komentarze

Popularne posty