Łosoś z suszonymi jabłkami

Jedną z ryb, które bardzo mi smakują jest łosoś. Nie dość, że jego mięso jest przepyszne, to jeszcze prezentuje się bardzo dobrze bez względu na sposób przyrządzenia. Nie spodziewałam się natomiast, że z suszonych jabłek, które z kolei średnio mi smakują, można stworzyć tak dobry i genialnie komponujący się z tą rybą sos.


SKŁADNIKI:
65 dag filetów z łososia
1 szklanka bulionu warzywnego
1/2 łyżeczki mielonego pieprzu białego lub cytrynowego
1/2 szklanki śmietany kremówki
10 - 15 dag suszonych jabłek
sól

PRZYGOTOWANIE:
Łososia pokroić na części i ugotować w bulionie z dodatkiem suszonych jabłek, jeśli bulionu jest zbyt mało i ryba wystaje nad powierzchnię to trzeba dolać wody. Po 10 - 15 minutach ryba powinna być już miękka. Należy ją wyjąć i trzymać w cieple (np. nagrzanym ale wyłączonym piekarniku). Tak samo należy postąpić z owocami. Do bulionu dodać pieprz, a następnie śmietanę. Zamieszać i gotować ok. 5-8 minut bez przykrycia, aby sos zgęstniał. Łososia wyłożyć na talerze, na wierzchu położyć jabłka z bulionu, a całość polać sosem. Podawać z ryżem lub pieczonymi ziemniakami.

CZAS GOTOWANIA (OK.): 25 min
LICZBA PORCJI (OK.): 2-3

Komentarze

  1. Oj chyba tak podanego łososia to ja jeszcze nie miałam okazji nigdy jeść. Jednak wiem, ze samo jedzenie ryby jest świetną sprawę ze względu na to, ze jest ona smaczna oraz zdrowa. Ja zachwalam sobie łososia od https://mowisalmon.pl/produkty/ i muszę przyznać, że faktycznie jest on przepyszny.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty