Naleśniki cukiniowe z hummusem z jarmużem i brokułem

Któż nie kocha naleśników? Ja uwielbiam! Mogę je jeść na śniadanie, obiad i kolację. Te są nietypowe bo do ich ciasta dodałam zmiksowaną cukinię. A hummus można oczywiście zrobić samemu, ale akurat ja kupiłam go w sklepie Piotr i Paweł.


SKŁADNIKI:
*250 gram mąki pszennej
*1 średniej wielkości cukinia, umyta i pokrojona na kawałki
*2/3 szklanki mleka
*1/3 szklanki wody mineralnej gazowanej
*2 jajka
*sól
*płaska łyżka proszku do pieczenia
*hummus z jarmużem i brokułem
*ser żółty cheddar
*oliwa

PRZYGOTOWANIE:
Na oliwie podsmażamy cukinię. Tak by się delikatnie zrumieniła z każdej strony. Odsączamy na papierze i przekładamy do miksera. Dolewamy odrobinę mleka i wody i dodajemy szczyptę soli. Miksujemy.

W dużej misce mieszamy mleko, proszek do pieczenia, mąkę, odrobinę wody mineralnej, jajka oraz sól i przecier z cukinii. Ja pomagam sobie blenderem, tak by ciasto było gładkie i dosyć gęste. Jeśli wyjdzie zbyt rzadkie, dodajemy mąkę.

Smażymy cienkie naleśniki i smarujemy je hummusem, następnie składamy na pół i jeszcze raz na pół. Ciepłe naleśniki posypujemy utartym serem żółtym.

CZAS PRZYGOTOWANIA: 20 minut
LICZBA PORCJI: ok. 15 naleśników

Komentarze

Popularne posty