Kluski z serem pleśniowym i orzechami włoskimi wg przepisu z książki "Retro Kuchnia"

Wydawnictwo Nasza Księgarnia ostatnimi czasy wydało kilka wspaniałych książek kulinarnych, w które udało mi się już zaopatrzyć. Styczeń zaowocował więc nowymi kulinarnymi eksperymentami. Jedną z książek, która ostatnio zagościła w mojej kuchni jest "Retro Kuchnia" Anny Włodarczyk. Jest w niej mnóstwo przepisów, które można z powodzeniem przygotować w domu. Na dowód tego, że gotowanie według przepisów w niej zawartych kończy się sukcesem, niech będzie chociażby ten wpis.


SKŁADNIKI:
*1/2 kg mącznych ziemniaków
*ok. 150 g. mąki pszennej
*1 łyżka mąki ziemniaczanej
*1 jajko
*50 g. sera z niebieską pleśnią
*3 łyżki posiekanych orzechów włoskich
+
* mąka pszenna do posypania stolnicy
*dodatkowy ser do posypania
*dodatkowe posiekane orzechy

PRZYGOTOWANIE:
Ziemniaki gotujemy w mundurkach. Lekko je studzimy i obieramy ze skórki. Następnie przeciskamy je przez praskę lub bardzo dobrze tłuczemy. Dodajemy jajka, mąkę, mąkę ziemniaczaną i dokładnie mieszamy. Następnie kruszymy ser i wraz z orzechami dodajemy do masy ziemniaczanej. Ciasto dokładnie ugniatamy w "kulkę" na stolnicy. A następnie odrywamy po kawałku i wałkujemy w dłoniach w cienkie wałki (w zależności od tego, jakiej wielkości chcemy mieć kluski). Wałeczki kroimy ukośnie w kawałki 2-3 cm. Kluski wrzucamy partiami do gotującej się, posolonej wody. Gotujemy je dwie minuty od czasu wypłynięcia.

W tym momencie dokonałam zmiany, gdyż nie miałam świeżej szałwii, więc na rozgrzanej oliwie delikatnie podsmażałam suszoną szałwię (roztartą w dłoniach) i dodawałam posiekane orzechy, a następnie smażyłam kluski, które na talerzach posypałam też kruszonym serem.

LICZBA PORCJI: 4
CZAS PRZYGOTOWANIA: 40 minut (+ dodatkowy czas na ugotowanie ziemniaków)

Komentarze

Popularne posty