Spaghetti z pulpecikami drobiowymi z kaszą orkiszową

To danie znalazłam we wspaniałej książce "Kipi kasza" autorstwa Pawła Łukasika i Grzegorza Targosza, odpowiednio je zmodyfikowałam na moje potrzeby. Pulpeciki są pyszne, a że masy drobiowej wyszło mi sporo, to zrobiłam jeszcze cztery kotlety a'la mielone. No i pierwszy raz mogłam wykorzystać moją maszynkę do mięsa, taką retro ;)


SKŁADNIKI:
*125 g kaszy orkiszowej
*kilka łyżek oleju
*jedna pojedyncza pierś drobiowa (ok. 250 g)
*1 jajko
*400 g makaronu spaghetti, ugotowanego al dente
*250 g małych pieczarek, obranych i pokrojonych w paski
*200 g śmietany 18%
*1 kromka białego chleba
*parmezan
*sól, pieprz

PRZYGOTOWANIE:
Jeśli mamy kaszę orkiszową w torebkach to absolutnie w nich nie gotujemy. Kaszę gotujemy w 300 ml osolonej wody z dodatkiem łyżki oleju lub oliwy, na wolnym ogniu przez 25 min. Kasza powinna wchłonąć całą wodę.

Pokrojone na kawałki mięso mielimy razem z połową kaszy. Resztę kaszy dodajemy w "całości" do zmielonego mięsa. Na końcu mielenia mielimy kawałek chleba. Masę mieszamy wraz z jajkiem. Solimy i pieprzymy. Formujemy małe kulki i smażymy je na rumiano z każdej strony, na wolnym ogniu.

Pieczarki smażymy ma jednej łyżce oleju lub oliwy z odrobiną soli i pieprzu. Jeśli będziemy smażyć na wolnym ogniu, pieczarki puszczą soki i po dodaniu śmietany sos będzie rzadszy. Jeśli będziemy smażyć na rumiano, na ostrym ogniu, sos będzie bez soku z pieczarek. Po podsmażeniu lub podduszeniu pieczarek, dodajemy na patelnię śmietanę i mieszamy. Doprawiamy do smaku, jeśli jest taka potrzeba.

Makaron przekładamy na talerze, układamy na nim pulpeciki i polewamy sosem. Na koniec dekorujemy parmezanem i posiekaną natką pietruszki.

PRZYGOTOWANIE: 60 min.
LICZBA PORCJI: 60 min.

Komentarze

Popularne posty