Placki z batatów, marchwi i ziemniaków

Był taki czas, że nie miałam kompletnie weny na gotowanie. Ciąża, a w zasadzie dolegliwości z nią związane, dały mi mocno w kość i skutecznie wygoniły z kuchni na kilkanaście dobrych tygodni. Na szczęście już jest lepiej (pozostała TYLKO zgaga), więc zaczęłam znowu kulinarne czarowanie. Dziś wyczarowałam placki warzywne podane na słodko. Młoda futrowała jak szalona, trzeba było jej powiedzieć "prrrry", mąż zadowolony, mimo że bez mięsa i ja też szczęśliwa, bo nie ostał się ani jeden, najmniejszy nawet, placuszek.


SKŁADNIKI:
*1 duży batat
*1 duża marchew
*3 małe ziemniaki
*2 jajka (o temperaturze pokojowej)
*3 łyżki mąki pszennej
*1 łyżka mąki kokosowej
*1 płaska łyżeczka soli
*1 łyżeczka imbiru (przyprawy)
*śmietana szczecinecka 18%
*cukier/miód
*oliwa do smażenia

PRZYGOTOWANIE:
Warzywa obieramy i ścieramy na najmniejszych oczkach tarki. Jajka wbijamy do masy warzywnej, mieszamy i dodajemy mąki oraz sól i imbir. Wszystko mieszamy jeszcze raz porządnie i odstawiamy. Na patelni rozgrzewamy oliwę, musi być jej dość sporo, jak do smażenia placków ziemniaczanych. Na rozgrzany tłuszcz wykładamy łyżką ciasto warzywne i smażymy na średnim ogniu - placki muszą ładnie zbrązowieć, a brzegi stać się chrupkie.

Placki wykładamy na talerze, smarujemy je śmietaną i polewamy miodem lub posypujemy cukrem. Gotowe. Smacznego.

CZAS PRZYGOTOWANIA: 30 min.
LICZBA PORCJI: ok. 20 placków

Komentarze

Popularne posty