Placki dyniowo-marchwiowe z warzywami

Przyrządzając placki dyniowe oddzieliłam część "ciasta" by móc przygotować osobne danie z nieco odmienną nutą smakową. Kurę zastąpiłam mieszanką warzyw karaibskich i dodałam odrobinę sosu "Tysiąca wysp" i tak z jednego pobytu w kuchni wyszły mi dwa inne obiady. Przepis podam jednak taki, jakby robiło się po prostu osobno obydwa dania. Jeśli ktoś sobie życzy przygotować dwa rodzaje placków, to podane składniki na "ciasto" musi podzielić na dwa, a potem dodać inne przyprawy.


SKŁADNIKI:
*1/4 dużej dyni, obranej i pokrojonej w duże kawałki
*6-8 czubatych łyżek mąki np. szymanowskiej
*2 jajka
*1/2 płaskiej łyżeczki proszku do pieczenia
*1/2 łyżeczki imbiru w proszku
*1/4 łyżeczki rozmarynu, roztartego w dłoniach
*1 łyżeczka oregano, roztartego w dłoni
*odrobina pieprzu
*2 duże marchewki, starte na tarce o bardzo drobnych oczkach (wiórki)
*1/3 korzenia imbiru, starte na tarce o bardzo dobrych oczkach (wiórki)
*opakowanie warzyw karaibskich (dla 4 osób 2 opakowania)
*sos "Tysiąca wysp" - ja kupiłam, choć nie udało mi się znaleźć takiego zupełnie naturalnego

PRZYGOTOWANIE:
Kawałki dyni ucieramy na tarce, tak samo jak ziemniaki na placki. Dodajemy mąkę, jajka, proszek do pieczenia, imbir, rozmaryn i oregano. Mieszamy by masa miała dość zwartą, jednak nadal płynną konsystencję. Dodajemy marchew i selera oraz odrobinę soli i mieszamy. Na patelni smażymy placki na złoty kolor z każdej strony. Prosto z patelni przekładamy placki na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym, tak by ten wchłonął tłuszcz. 

W czasie kiedy smażymy placki, podgrzewamy też mieszankę warzyw karaibskich, według instrukcji na opakowaniu. Gdy te będą gotowe, wykładamy na talerz placki wraz z warzywami i polewamy sosem "Tysiąc wysp".

LICZBA PORCJI: 4
CZAS PRZYGOTOWANIA: 25 minut

Komentarze

Popularne posty