Makaron z sosem śmietanowo-szpinakowym i suszonymi pomidorami

Kolejne bezmięsne danie, które zasmakowało także mojej rocznej córce (dla niej wersja bez soli). Fajnie się prezentuje, doskonale przemyca specyficzny smak suszonych pomidorów. Mój mąż nie jest ich fanem, a ja czasem lubię je w daniu, więc staram się przygotowywać takie potrawy, w których ich smak nie będzie dominował. Tu dodatkowo wykorzystałam makaron z ciecierzycy i efekt mnie bardzo pozytywnie zaskoczył.


SKŁADNIKI:
*250 g makaronu z ciecierzycy (Tiradell z Lidla)
*200 g szpinaku baby
*6-7 kawałków pomidorów suszonych (suchych, bez zalewy), pokrojonych na małe kawałki
*1 ząbek czosnku, obrany i starty na tarce albo przeciśnięty przez praskę
*200 g śmietany 18%
*garść prażonych ziaren słonecznika
*1/2 łyżeczki oregano
*sól, pieprz

PRZYGOTOWANIE:
Na patelni rozgrzewamy łyżkę oliwy i delikatnie podsmażamy czosnek, a chwilę później dodajemy suszone pomidory. Mieszamy i delikatnie podsmażamy na wolnym ogniu aż pomidory lekko zmiękną. Dodajemy szpinak, sól, pieprz oraz oregano i smażymy do momentu kiedy szpinak zwiędnie. Ustawiamy najmniejsze grzanie pod patelnią i dolewamy śmietanę. Mieszamy a następnie 3/4 zawartości patelni przekładamy do blendera i miksujemy całość na gładki sos, który znowu wlewamy na patelnie i chwilę podgrzewamy.

Gotujemy makaron według instrukcji na opakowaniu. Odcedzamy i przekładamy do głębokiego naczynia lub na patelnię - chodzi o to by wymieszać makaron z sosem. Po wymieszaniu przekładamy porcje na talerze, posypujemy ziarnami słonecznika. Gotowe.

LICZBA PORCJI: 3
CZAS PRZYGOTOWANIA: 20 min.

Komentarze

Popularne posty