Spaghetti z sosem pomidorowym, boczkiem i czosnkiem

Bardzo długo nie miałam czasu by pojawiać się tutaj, co oczywiście nie znaczy, że nie gotowałam. Jednak całe to zawirowanie z pandemią, małe dziecko na stanie oraz kolejna ciąża skutecznie odebrały mi resztki "wolności" ;). Wzięłam się jednak w garść i chociaż trochę zorganizowałam, licząc po cichu, że teraz będę tutaj zaglądać częściej. Dziś wracam do Was z bardzo prostym przepisem, który wymaga niewiele pracy. Moja dwulatka zajadała ten makaron z nami - podaję jej przyprawione dania (solą również - po prostu używam jej mniej).


SKŁADNIKI:
*300g makaronu spaghetti
*2 spore pomidory malinowe
*2 ząbki czosnku, starte
*1/4 papryczki chili, posiekanej
*150-200 g surowego boczku, posiekanego w cienkie "kawałki"
*sól, pieprz, posiekana natka pietruszki

PRZYGOTOWANIE:
Pomidory parzymy we wrzątku i ściągamy z nich skórkę, a następnie siekamy. Szykujemy sobie sporą patelnię (tak by na końcu zmieścił nam się na niej makaron). Czosnek i papryczkę podsmażamy przez chwilę na oliwie, po chwili łyżką wyjmujemy zawartość patelni do osobnej miseczki. Ja ścinałam boczek z dużego kawałka, dzięki temu udało mi się uzyskać fajny efekt nierównych kawałków. Wstawiamy wodę na makaron i gotujemy go al dente w lekko osolonej wodzie. Boczek podsmażamy na rozgrzanej oliwie, tak by był lekko chrupiący i brązowy. Na patelnie dodajemy czosnek i papryczkę, a następnie dodajemy pomidory. Redukujemy sos poprzez pozostawienie zawartości patelni na średnim ogniu, bez przykrycia. Kiedy uzyskamy odpowiednią gęstość - solimy go i pieprzymy. Wyłączamy "grzanie". Makaron odcedzamy i przekładamy na patelnię, mieszamy z sosem.

Głębokie talerze posypujemy na dnie natką pietruszki i wykładamy porcje makaronu. Wierzch posypujemy zieloną pietruszką.

CZAS PRZYGOTOWANIA: 25 min
LICZBA PORCJI: 3

Komentarze

Popularne posty