Indyk w sosie musztardowym z kaparami

Kapary rzadko gościły w mojej kuchni, ponieważ zazwyczaj nie miałam pomysłu jak je wykorzystać. Ten włoski przepis znalazłam w książce Paulo Cozza Włoska kuchnia na polskim stole i choć początkowo byłam sceptyczna to efekt końcowy nie tylko całkowicie przewyższył oczekiwania ale także zmienił mój pogląd na obecność kaparów w diecie.


Składniki:
40 dag filetów z indyka
3 łyżki kaparów kiszonych w occie
natka pietruszki
4 łyżki mleka
2/3 szklanki wody
1 kostka rosołowa warzywna
1 łyżka musztardy sarepskiej (albo mieszanka sarepskiej i stołowej)
1 płaska łyżka mąki ziemniaczanej
pieprz cytrynowy
kilka plasterków cytryny

Przygotowanie:
Filety pokroić w kostkę i podsmażyć na oliwie. Kiedy mięso będzie już podsmażone na złoto, zalać je wodą i dodać kostkę rosołową i pieprz. Zagotować i zmniejszyć ogień. W tym czasie przygotować sos z mleka, musztardy, mąki ziemniaczanej - wszystko wymieszać. Sos wylać na patelnię i dusić pod przykryciem przez ok. 7 minut - pilnować by sos nie zgęstniał, jeśli tak by się działo to należy dolać wody i przyprawić solą.

Kapary podzielić: 1 łyżka w całości, 2 łyżki posiekać drobno. Dodać kapary na patelnię do sosu wraz z dużą ilością posiekanej natki pietruszki. Wszystko wymieszać. Mięso z sosem podawać z ryżem, a talerz dekorować plasterkami cytryny.

Komentarze

Popularne posty