Wyśmienite dania z jajek wyd. Burda Książki

Wszystkim miłośnikom gotowania nie powinien być obcy portal przyslijprzepis.pl ani wydawane co miesiąc gazetki z wybranymi przepisami przygotowanymi przez użytkowników tej strony. 
 

Od jakiegoś czasu odpowiedzialne za te wydania wydawnictwo Burda zaczęło wybierać przepisy najlepsze z najlepszych, aby móc zaprezentować je w całkiem dobrze wydanych tematycznych książkach kulinarnych np. Wyśmienite ciasta owocowe, Wyśmienite dania z makaronu i ryżu oraz Tanie gotowanie. W moje ręce trafiło kilka z nich, a w tym Wyśmienite dania z jajek, które omówię w tym artykule.
 

Jajka królują na polskich stołach, gdzie zazwyczaj stanowią nieocenione przystawki, jednak bez nich nie mogłoby się udać także wiele innych potraw, w których udział jajek jest ogromny, acz niewidoczny gołym okiem. Wyśmienite dania z jajek pokazują, że z tego składnika można wyczarować nie tylko ciekawe przekąski ale także dania, które z całą pewnością można uznać za pełnoprawne, główne posiłki. Ja zdecydowałam się pójść na łatwiznę oraz zawierzyłam moim kubkom smakowym, bo kiedy zobaczyłam przepis na pastę z awokado i jajek od razu wpisałam ją w swój plan kulinarny. Rzeczywiście pasta wyszła pyszna, ale nie ukrywam, że musiałam wprowadzić do przepisu kilka zmian, według mnie dość ważnych. Po pierwsze w przepisie znajdował się majonez, który jest zbędnym składnikiem, kiedy w grę wchodzi kremowa konsystencja owocu awokado. Nie rozumiem też, jak można gotować używając w przepisie Vegety, jako głównej przyprawy? Tu właśnie dochodzę do największego minusa, jaki zawiera ta książka. Nie wiem, czy my Polacy jesteśmy nauczeni tak gotować, ale kilka przepisów znajdujących się w tej książce wymaga wykorzystania Maggi oraz Vegety. Z drugiej jednak strony dla tych potrafiących odnaleźć się w kuchni nie będzie to stanowiło problemu, bowiem tak jak ja po prostu zmodyfikują je według swoich potrzeb.

Warto wspomnieć, że przepisy, które zawiera ta książeczka są stosunkowo proste, a przy tym niektóre są dość nowatorskie np. bułgarskie ciasto caprise, jajecznica ze śledziami, lody z białek i śmietanki albo placuszki z buraków i cukinii. Dla miłośników prostych receptur na (w miarę) zdrowe i niewyszukane obiady lub przekąski będzie to pozycja obowiązkowa. Mnie rażą zdjęcia, niekiedy kiepskiej jakości, ale poza tym z pewnością przynajmniej jeszcze kilka razy sięgnę po przepisy zawarte w książce Wyśmienite dania z jajek.

Recenzja została opublikowana na portalu DUŻEKA.

Komentarze

Popularne posty